وونا

وونا

وونا

وونا

سرطان لنفاوی چیست؟

در این مقاله، ما مشتاق صحبت در مورد لنفوم و علل و نشانه های آن است. ما امیدواریم این مورد برای شما مهم باشد. درمان لنفوم یک اصطلاح عمومی برای گروهی از سرطانهایی است که از سیستم لنفاوی منشا می گیرند. دو نوع اصلی این سرطان لنفوم هوچکین است که به طور مرتب از یک گروه از گره های لنفاوی به گروه های دیگر و همچنین لنفوم غیر هودکین گسترش می یابد که از طریق سیستم لنفاوی به شیوه نامنظم گسترش می یابد. لنفوم هاجکین و لنفوم غیر هودکین ممکن است در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان رخ دهد.
سرطان لنفاوی چیست؟

لنفوم یک نوع سرطان است که با گروهی از سلول های ایمنی آغاز می شود که با عفونت مبارزه می کنند، به نام لنفوسیت ها. این سلول ها در غدد لنفاوی، طحال، غده تیویوس، مغز استخوان و سایر قسمت های بدن قرار دارند. وقتی یک فرد مبتلا به لنفوم می شود، لنفوسیت های او تغییر می کنند و بدون کنترل می شوند. دو نوع اصلی از سرطان لنفوم (لنفوم) وجود دارد: لنفوم غیر هودکین: اکثر افراد مبتلا به لنفوم، همان نوع لنفوم را دارند. لنفوم هوچکین لنفوم های هوچکین و غیر هودکین، هر کدام به نوع دیگری از لنفوسیت ها اثر می گذارد. هر نوع لنفوم با سرعت متفاوت رشد می کند و به درمان متفاوت پاسخ می دهد. گرچه لنفوم سرطانی است، اما عمدتا درمان می شود و بسیاری از افراد آن به طور کامل بهبود می یابند. دکتر شما می تواند به شما در یافتن درمان مناسب برای نوع بیماری کمک کند. لنفوم از لوسمی متفاوت است. هر یک از این سرطان ها در یک نوع سلولی متفاوت شروع می شود. لنفوم در لنفوسیت ها شروع می شود که با عفونت مبارزه می کنند. Leukemia در سلولهای تشکیل دهنده خون در مغز استخوان آغاز می شود. همچنین، لنفوم از لنفدوم متفاوت است. لنفادم یک التهاب است که به دلیل انباشت مایع لنفاوی زیر پوست ناشی از آسیب به گره های لنفاوی رخ می دهد.
لنفوم غیر هودقین

لنفوم غیر هودکین یک سرطان است. در این لنفوم، سلول های سیستم لنفاوی شرایط غیر طبیعی را می گیرند، به طوری که بدون هیچ گونه مهار رشد و تقسیم می شوند. لنفوم غیر هوچکین ممکن است در یک گره لنفاوی، یا یک گروه از گره های لنفاوی، و یا حتی در یک عضو دیگر وجود داشته باشد. این نوع سرطان می تواند به هر قسمت دیگری از بدن مانند کبد، مغز استخوان یا طحال گسترش یابد.
انواع لنفوم غیر هوچکین

- لنفوم تهاجمی با میزان متوسط ​​تا شدید بدخیمی: این بیماری به سرعت رشد می کند و به سرعت گسترش می یابد و علائم شدید ایجاد می کند. - لنفوم بدخیم پایین تنبل: رشد بسیار کند و علایم بالینی کمتر.
علائم لنفوم غیر هوچکین

- غدد تورم غده و غدد لنفاوی گردن، زیر بغل یا کشاله ران - تب بدون عارضه - عرق کردن Nocturloid - خستگی مداوم - از دست دادن وزن - سوزش پوست - لکه های قرمز روی پوست هرگز برای درد صبر کنید، زیرا ممکن است مراحل اولیه لنفوم غیر هودکین بدون درد است. تمام این علائم ممکن است به علت علل یا بیماری های دیگر باشد. اگر این علائم را مشاهده کنید، به پزشک خود مراجعه کنید تا تشخیص علت آن را بیابید.
عوامل خطر برای لنفوم غیر هوچکین چیست؟

جنسیت: مردان نسبت به زنان بیشتر حساس هستند به لنفوم غیر هودکین. - عوامل محیطی: تماس با برخی از مواد شیمیایی مانند برخی از آفت کش ها، حلال ها و یا کودهای شیمیایی. - کهنسال. - تضعیف سیستم ایمنی بدن: کاهش ایمنی در مواردی مانند اچ آی وی یا استفاده از داروهای ایمنی ضعیف.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.